Life is good over here

Uppdatering

orkar inte blogg så mycket right now. Allt ni behöver veta är att jag är i Kiruna, igår blev det lite street och nu ska vi till backen!

Hänger ut i Kungs

Andra dagen här i Kungsberget då. Igår blev det shred men oj så dåligt det gick! Högg två gånger på railen så mitt humör blev sämst. Idag så vaknade jag och mådde dåligt och var förkyld så då valde jag att stanna inne med hopp om att bli frisk till imorgon. Imorgon blir det roadtrip till Kiruna, att va sjuk då är något jag gärna avstår!

Vad som har hänt när jag varit inne är mycket tv-tittande, retandes med morfar och lite klädprovning. Morfar plockade ut massa stolliga kläder från garderoben så jag såg ut som en björn igår... Pälsmössa, pälsvantar och pälsrock... Skitstiligt! Nått mer som kom fram ur garderoben var en gammal RISKtröja (riksgränsen snowboardklubb). Klubben var typ morsan med och skapade för ett antal år sen, men den lades senare ned. Nu är den startade igen och jag har nämnt förut att jag är med i den. Tröjan fick jag och mamma var lagomt glad för det, hon ville ha den.

Imorgon blir det shreeeed

Ful egopic och lite uppdatering

Julklappar of 2012

25TE DECEMBER

24 dec

Make It Happen - Kläppenfinalen

Jag har rätt feta dansmoves i filmen kan jag säga...
 

Dagen alltså

Där har ni det, mitt jullov.

Jadu igår blev hela mitt lov bestämt! Igår bokade jag nämligen flyg hem från Kiruna den 8:de!
Så nu fram till jul så kommer jag bara vara hemma och umgås med kompisar och julhandla och sånt dära. 25:te drar jag troligtvis upp till Kungsberget och shredar där i några dagar med en brud som heter Monique och går på VIG i Kiruna (men kommer då från Gävle satt hon är då där.) Den 28:e drar jag upp till Kiruna i bil med en speciell grabb. Hos honom kommer jag bo i ca 6 dagar, någon dag kanske jag slaggar hos min Morbror och sen den 5:te kommer Monique upp till Kiruna igen så då är jag hos henne fram tills det blir hemgång igen!

Så får du den lilla flickan att må bra

Rensade tankarna genom att ta brädan under armen och gå ut

bloggar sen

.

Väntan är olidlig

2 dagar till lov. Fortsätt simma

Our drinking team has a snowboarding problem

Yaaamaaan

Nyår snart ju

Make It Happen är över

Twitterspam

Vi får se då i helgen hur mycket bloggande det blir... Men jag kommer spama Twitter så det är bara att checka där vad som händer under helgen! Länk till min Twitter finns i menyn på vänster sida om ni inte har sett det! Instagram kommer nog också uppdateras.

Så här blir min helg då

Jag har nu skaffat mig en fin liten packning! Imorn kl 9:45 går tåget mot Kläppen! (Kommer ju dock byta till buss och sånt däär också.) Så ca halv fyra imorgon är jag framme i Kläppen. För er som inte riktigt har koll på vad som händer just den här helgen i Kläppen så ska jag tala om för er att det är Make It Happen-final. Jag var ju med i MIH när det var i Gävle och hade då lyckan att få med mig ett WildCard hem. Så boende och liftkort får jag då gratis! På tordag är det VIP shred för oss som har vunnit på någon av MIH-stoppen, alltså är backen öppen för bara oss. På fredagen så öppnar det på riktigt så då kommer Emmafrån Malung så ska vi shreda tillsammans. På Lördag är då själva trävlingen och på söndag är det chillshred och hemgång! 

Bara för att liksom!

ChilliN'

Idag har det varit skola, efter det drog jag och Johan till centrum för att käka och för att han skulle till synsam och fixa linser. So he did. Sen drog vi och chillade hos mig så han drog för ett tag sen. Nu blir det kanske, kanske, lite plugg... Sen kommer Ida hit!
Johan lekte lite med min kamera!

Inte ens hunnit packa upp

Kom på att nu är det snart dags att packa igen! På Torsdag blir det att ta tåg och buss mot Kläppen för Make It Happen final! Sjuuukt taggad tjej ovah here. 
 
 

Stress

Hemma från Kungsberget

(Bild på syrran)

Jasså det är den jag är...

Framme i Kungsberg

"TV" tittande

old but gold

Brudar med fel i huvet måste gå i terapi. Brädan är min terapeut.

Varning för utbrott!

 

Uppdatering

Langar egopic innan sängen. Det finns ännu fler där den kommer ifrån...

 
 

I just want to take my board and get out of here

Bättre humör på bruttan

Vem ska jag skjuta? Mig själv, vädergudarna eller SJ och SAS?

Så jävla oklart allt blev

Härligt... jävlaanuskuksnorfitteriiiii! Nu är allt bara fett skevt när det gäller Funäs. Snön som fick mig att stanna hemma från skolan kanske kommer förstöra min helg också, inte okej! Monique fick SMS om att hennes flyg är inställt och vi kom på att det kommer vara galet mycket knas med tågen imorgon. Så det här kommer verkligen bli en cirkus. Monique ska antagligen ta nattåg till Gävle för jag ska ändå byta tåg där imorn men de jobbiga blir då ifall mitt tåg blir försenat och grejer... VI SER HUR DET BLIR!
Men jag SKA till Funäs.
 
 
 

Otur i turen

Så har jag lärt mig nått nytt då!?

Svar: I hoppen blev det inga nya tricks, eftersom jag satsade på de större kickarna så ville jag inte samtidigt lära mig nått nytt utan jag ville bara se till att göra cleana grabs och känna att jag hade full kontroll i luften! Får väl se hur det blir nu när jag drar till Rookie camp, kanske dags att börja snurra lite också..?

På rails har jag så dålig koll på namn och på vad jag gör. Jag gör helt enkelt det som känns bäst för stunden! Men nått som jag faktiskt gjorde planerat var att jag gapade på en down flat box (en box som först går neråt sen platt... så jag hoppade över de som var neråt och railade på slutet av railen som då var platt. För er som inte förstod.) Det var väl typ det!

November camp 2012

På väg hem nu då...

RSS 2.0