LAAX

Sitter nu på ett café med internet!!! Här i Schweiz är det grymt. Har dock inte fått så mycket filmat som jag har velat men jaja.. Huvudsaken är att ha kul och det har jag! Igår och i förgår tränade jag treor och idag körde jag mest puder och rails i den feta railparken!

The resa

Får passa på att blogga medans man är i Sverige fortfarande... Vi kommer åka bil till Tyskland där vi ska ta ett biltåg till Schweiz. Vi är framme vid tåget ca tio ikväll. Sen efter tågturen är det 2 h biltur till LAAX! Så ser rese-schemat ut. Har laddat ner massa filmer så jag sitter och glor på dem och äter naturgodis. Thats it.

Schweiz next

Nu är man påväg till LAAX, jag kommer ha en grym vecka

FYI

Helgen har varit en vilohelg. Första helgen på länge som jag är hemma. Dagen avslutas snart med bio också. 
I veckan blir det lite åkning i Väsjö och på fredag så blir det bil mot Schwitz som gäller! Vi kommer åka bil till någonstans där vi ska ta ett biltåg (tåg där man kör upp bilen så bor man i en kupé). Som ni kan förstå så kommer det bli väldigt lite bloggande under den veckan men jag kommer att ha massor att visa när jag är tillbaka. Jag ska försöka få in lite tidsinställda inlägg också.
 
 
 
 
 
 

Godnatt alla kära

GSP

Dags för lite helgsnack nudå. I helgen var det Grom Slopestyle Projekt i Bruket och Ekebyhov. På lördagen var det ett "RailJam" i Bruket, dock skulle inte jag kalla det jam eftersom man hade tre åk och bästa två av de tre räknades. Jag är nöjd över tricken jag gjorde men olyckligtvis nog så stog jag bara ett helt åk av de 3, satt det tappade jag mycket poäng på. Mamma filmade mina åk på sin mobil så när hon kommer hem från Boden, där hon befinner sig just nu, så ska jag ladda över dem på datorn. Det slutade med en andra plats.
 
På söndag morgon kunde jag knappt komma upp ur sängen, bokstavligen. Jag sträckte ljumsken på lördagen vilket gjorde att jag inte kunde lyfta benet högre än 5 cm dagen efter. Trots svårigheterna att gå så ville jag ändå vara med och tävla i Ekebyhov. Det var menat att det skulle bli en slopestyletävling men de beslutade att hoppen inte skulle tas med då de var som en stor transportsträcka ner till slutet av backen där hoppen var. Så slopestyletävlingen blev ändast en railtävling. Då blev det också 2 bästa åken av 3 som räknades. Första åket hade jag riktigt otur i och tror nog att jag ramlade på allt som bara gick, efter det tyckte inte mamma att jag skulle fortsätta men det är klart att jag gjorde det! De två sista åken stod jag men känner att om jag inte vore skadad så hade jag kunnat gjort så mycket bättre ifrån mig. Jag får väl vara nöjd med min insatts med tanke på skadan men är ändå lite missnöjd. Andra plats där med.
 
Nu har jag resten av den här veckan och nästa vecka fram tills fredag att vila upp mig för fredag den 22a så bär det av mot Schwitz och LAAX! Stoked as hell. Där blir det träning och massor som ska filmas.
 

Thats Y

Jag har inte bloggat eftersom
1. I helgen tävlade jag och sov hos Estelle så då hade jag ingen tid för det.
2. Igår gick jag hem tidigt från skolan för att jag mådde dåligt och deckade direkt.
3. Hemma idag pga ovanstående och vaknade nyss!
4. Vettefan vad jag ska blogga om
 
Jag ska berätta allt om helgen lite senare när Estelle har lagt upp bilderna på facebook och lite sånt.
 

Edit från Väsjöbacken

En minut i Väsjö from Julia Lundberg on Vimeo.

En minut i Väsjö

Miniedit på väg!

En kväll i Väsjö

Kom väl hem för cirka en timme sen efter 4,5 timmars åkning i Väsjöbacken! Parken är ombyggd sen jag var där sist och den var FÄTT. Det har också snöat i två dar så idag var Väsjö inte isigt för en gångs skull. Gopron har varit med när vi körde rails men fick vila de två timmarna då vi tränade i hoppet. Så vi hoppas på att det blev några bra klipp som går att använda!

Burton European Open

Just nu sitter jag och kollar på Burton european Open och om ni också har lust att göra det så är det bara att klicka på bilden för att komma till streamingsidan!

Wile You Were Sleeping

Har suttit och kollat hälften av den här snowboard/skidfilmen, den är bra men slutade att kolla pga att den gav mig föör mycket åksug. Blev inget Väsjö idag, det blir imorn det!
 

Sebastianmedia - While You Were Sleeping [Full Movie] from Sebastianmedia on Vimeo.

Redbull ger dig vingaar..

16 bast nudå

Råkar visst vara 5te februari idag vilket är min födelsedag! Blev väckt på morgonen med paket och godheter av familjen. Det jag fick var en Vanströja av min lillasyster och, ÄNTLIGEN, Gopro Hero3 Black Edition. Så nu blir det  nog snart lite filmer! Särkillt om tre veckor då jag drar till LAAX!!! En hel veckas träning och filmning i Europas bästa parker! Stoked on life om man säger så.
 
Resten av den här dagen blir att dra hem efter den här lektionen (har engelska) och kanske träffa en kompis. Sen ikväll blir det mys med familjen och självklart väljer jag middag... 
 
Imorgon drar jag antagligen till Väsjö med Estelle (hon som vann i Bjursås.) Så vi ska träna och försöka få lite filmat tror jag.
(Väsjö för några veckor sen)

Swedish Snowboard Serie 2013 Bjursås

 
RSS 2.0