VIG? Vännäs? Malung?

Svar: Jo tankarna har ju gått i hundraåttio... Vännäs, VIG, Malung. Det finns rätt många skäl till varför jag väljer VIG som nr 1. Malung skulle faktiskt va jättekul och när man tänker freeride/snowboard gymnasium så är ju Malung nr 1. I Malung har jag två val på linjer, antingen nationell på 3 år med resturang och turism som linje eller 4 år internationell med typ sam någonting. I Vännäs har du hur många val som helst medans i Kiruna (VIG) så är det teknisk linje. 
Det som gör att VIG väger tyngst är för att, jag är därifrån, min morbror och hans familj bor där, (min morbror är också snowboardläraren), jag känner lite fler folk i Kiruna än Malung och Vännäs, teknisk linje är en väldigt bred linje (för jag vet inte vad jag vill bli!) etc. Sen är ju halva grejen att min mamma och släkt i stort sätt tvingar mig... Min morfar har varit lärare och han har alltid pushat mig och min syster till att vara absolut bäst i skolan, skolan kommer alltid först. Därför har jag också väldigt bra betyg, just nu 285p vilket antagligen kommer att höjas... VIG är en väldigt bra skola i sig. Alltså, VIG har den mest sattsiga linjen så min släkt tvingar dit mig haha! Så känner också mamma sig trygg med kiruna eftersom, precis som jag sa, hennes bror bor där.
 
Min kompis skrämde upp mig som FAN idag för i VIG kommer jag läsa matte 1c, (finns A, B och C. A är typ som nian, B är svårt och C gör samma som B gör på ett år på en termin.) 


Kommentarer
JohannaJ

Okej vad kul! :D

2012-11-29 @ 12:32:07
Emma

Malung har inte Freeride med restaurang och turism. Det är hotell och turism! Restaurang har INGET med Freeride att göra!

Svar: jag vet haha blandar alltid ihop de där med hotell och resturang! :)
Julia Lundberg

2012-11-29 @ 13:28:40
URL: http://kerwander.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0